Nevyzdvihnutý tovar na dobierku
Čo sa stane, keď si nevyzdvihnete tovar na dobierku?
Kupujúci má zo zákona povinnosť objednanú vec zaplatiť a následne prevziať
- 2118 zákona č. 89/2012 Zb. TU
Od nášho e-shopu aj od zvoleného dopravcu získate informácie o odovzdaní tovaru dopravcovi a následne o tom, že si ho môžete na odbernom mieste vyzdvihnúť. Budete tak vedieť o každom pohybe zásielky.
Ak zákonnú povinnosť porušíte a zásielku si nevyzdvihnete, sú dve možnosti riešenia.
- O objednávku máte záujem:
Tovar vám znovu zašleme. No iba s platbou vopred (bankový prevod, platba kartou či iná online platba). Cena objednávky bude navýšená o primeranú kompenzáciu za nevyzdvihnutú zásielku.
- O objednávku nemáte záujem:
To, že zásielku neprevezmete, neznamená, že ste ju stornovali alebo že ste odstúpili od kúpnej zmluvy. Znamená to len to, že ste kúpnu zmluvu hrubo porušili, podľa § 2118 ods. 1 zákona č. 89/2012 Zb. Občiansky zákonník (nový).
Odoslaním objednávky a jej následným prijatím a potvrdením naším e-shopom vznikla platná kúpna zmluva v plnom rozsahu účinná podľa našich obchodných podmienok, ktoré ste odsúhlasili v poslednom kroku pred odoslaním objednávky a podľa aktuálne platných zákonov Českej republiky.
Z vašej strany náš e-shop nezaznamenal akúkoľvek žiadosť o zmenu či stornovanie objednávky – a to ani do termínu expedície naším obchodom a ani následne do termínu najneskoršieho vyzdvihnutia na vami zvolenom výdajnom mieste.
Podľa zákona má náš obchod právo na kompenzáciu vynaloženého poštovného a balného od kupujúceho, teda od vás. Táto kompenzácia je právne vymáhateľná, pretože ste nevyzdvihnutím tovaru porušili kúpnu zmluvu.
Preto vás požiadame, aby ste vykonali platbu kompenzácie s poskytnutými platobnými údajmi v čo najbližšom čase – vyhnete sa tak komplikáciám.
Pokiaľ si budete priať túto platbu vykonať iným spôsobom (kartou alebo inak online), stačí nás kontaktovať.
Pokiaľ nezaplatíte kompenzáciu alebo si nenecháte tovar zaslať znova, nastane nasledujúce:
Aktuálne platné zákony Českej republiky dávajú obchodom možnosť sa efektívne brániť proti nezodpovedným zákazníkom, ktorí zásielku na dobierku neprevezmú.
Pretože ste porušili platnú zmluvu, možno toto riešiť nasledujúcimi troma spôsobmi:
- Postúpenie pohľadávky našej agentúre špecializujúcej sa na vymáhanie pohľadávok od dlžníkov.
- Súdnou cestou.
- Zaplatenie nášmu obchodu kompenzáciou poštovného.
Body 1 a 2 sú síce zdĺhavé, pre vás finančne veľmi nevýhodné, no pre nás veľmi efektívne.
Bod 3 je pre vás cesta najprijateľnejšia a najlacnejšia.
Po tom, ako sa nám nevyzdvihnutý tovar vráti, vám zašleme e-mail rekapitulujúci všetky body uvedené v tomto článku. V tej chvíli proti vám nebude začaté žiadne konanie na vymáhanie pohľadávky. Pevne veríme vo vašu čestnosť a zodpovednosť a to, že kompenzáciu poštovného uhradíte.
Veríme, že máte úplné právo vedieť, aké dôsledky môže mať neplnenie uzatvorenej zmluvy, i keď je to zmluva kúpna uzatvorená s internetovým obchodom.
Napríklad dTest (český spotrebiteľský mesačník, ktorý sa zameriava na testovanie výrobkov a služieb a zároveň tiež poskytuje poradenstvo a rady v oblasti práva spotrebiteľov a práv predajcov, informuje o nových zákonoch, varuje pred nekalými praktikami predávajúcich a klamlivou reklamou, poskytuje rady pri reklamáciách a pod.), hovorí toto:
„Tým, že zákazník odmietne balík prevziať, nezačína automaticky plynúť lehota na odstúpenie od zmluvy,“ vysvetľuje vedúci právneho oddelenia dTestu Lukáš Zelený. „Zákazník teda bude musieť zaplatiť. Má však ešte stále možnosť od zmluvy odstúpiť. Zmluvnú pokutu a úroky z omeškania alebo kompenzáciu poštovného však bude musieť zaplatiť v každom prípade, táto povinnosť sa odstúpením od zmluvy neruší.“
My od vás žiadnu pokutu ani úroky z omeškania požadovať nebudeme. Iba kompenzáciu poštovného.
Len pre zaujímavosť:
Uvedomte si, že nevyzdvihnutím zásielky by ste nám navyše zvýšili náklady tým, že zásielku musíme rozbaliť, tovar starostlivo skontrolovať, znova nepoužiteľné obalové materiály musíme zlikvidovať, zaistiť spätnú logistiku tovaru do skladov a množstvo inej práce.
Takéto náklady stoja gigantov medzi českými internetovými obchodmi neuveriteľné milióny korún mesačne – a malé internetové obchody (alebo začínajúce obchody) to často aj zlikviduje.
Že ste to nevedeli? Väčšina ľudí to nevie. No pre budúcnosť, prosíme, premýšľajte nad tým, až aké dopady takéto vaše konanie môže mať.
Preto vás žiadame, aby ste zodpovedne pristupovali k vašim záväzkom a tovar si vyzdvihnite – alebo ak nie, vykonajte platbu za kompenzáciu poštovného.
Náš obchod svoju časť kúpnej zmluvy dodržal – vy by ste ju nevyzdvihnutím tovaru porušili.
Pevne veríme, že sme tu všetko vysvetlili a vaše balíčky si svedomito vyzdvihnete.
Ďakujeme, SKINNY